نکات انتخاب چتر و سایبان

يکشنبه 29 مرداد 1396
10:26
نیلوفر شهابی


Umbrell- an- canopy
زمانی که فضای بیرونی شما کمبود درخت و سایه دارد بهترین و اقتصادی ترین راهکار استفاده از چتر و سایبان است. متاسفانه خرید چتر و سایبان مناسب برای حیاط خلوت بدون دانستن جزییات ویژه ای در این خصوص امری دشوار می باشد.
در اینجا نکاتی در این خصوص را مطرح خواهیم کرد که در زمان انتخاب چتر متناسب با موقعیت و سبک زندگی شما باید به آن توجه کنید.

موقعیت چتر و سایبان

اولین نکته در انتخاب چتر و سایبان مناسب محلی است که از آن استفاده خواهید کرد که تضمین کننده ایجاد سایه کافی در محل مورد نظر شما باشد. محل قرار گیری چتر و سایبان مهم است. در پاسخ به این سوال دو نوع موقعیت برای نصب چتر و سایبان وجود دارد: میز مرکزی، ایستاده آزاد.
نوع دوم چتر و سایبان ها در مکان های باز با مساحت زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و قابلیت ایجاد سایه در هر نقطه دلخواه و بر روی هر اندازه ای از مبلمان فضای باز مطابق با ترجیح شما را دارند. نوع اول از سایبان ها اساسا بر روی یک میز مرکزی سایه می گسترانند که به عنوان یک نقطه تمرکز مرکزی از کل فضای باز در نظر گرفته می شوند.

پایه چتر و سایبان

پایه سایبان بستگی به نوع استفاده شما از آن دارد. در انتخاب نوع پایه و نگهدارنده سایه بان باید به این نکته توجه کنید که مقاومت خود را در برابر هر نوع آب و هوایی را داشته باشد. چتر و سایبان های ایستاده آزاد در مقایسه با چتر و سایبان های میز مرکزی باید پایه های سنگین تری داشته باشند.

اندازه چتر و سایبان

اندازه سایبان با توجه به قطر آن اندازه گیری می شود. برای انتخاب اندازه دقیق چتر و سایبان حیاط خلوت، مطمئن شوید که اندازه میز، صندلی و فضایی که می خواهید بر روی آن سایه ایجاد کنید را با دقت اندازه گیری کرده اید. یک اصل اساسی در محاسبه قطر چتر و سایبان این است که باید ۵-۴ فوت بزرگتر از مساحت مورد انتظار را پوشش دهد.

چارچوب چتر و سایبان

دو دسته چارچوب برای چتر و سایبان در بازار موجود می باشد: فلزی و چوبی. انتخاب چارچوب بستگی به نوع استفاده شما و نوع دکوراسیون حیاط خلوت شما دارد. سایه بان های فلزی دارای سطح شیب دار با دکمه فشاری و بالابر می باشند که این قابلیت را به آنها می دهد در هر زاویه دلخواه قرار بگیرند. اکثر چتر وسایبان های فلزی در رنگ های مختلف از قبیل: مشکی، سفید و طلایی عرضه می شوند. چتر وسایبان های چوبی به صورت دستی باز و بسته می شوند و قابلیت تغییر زاویه ندارند. اکثر چتر و سایبان های چوبی در بازار از نوع درخت ساج و چوب سخت جنگلی می باشند.

روش های ایجاد شیب

سه روش برای تغییر زاویه چتر و سایبان ها وجود دارد- حلقه ای ، پیچی، دکمه ای. مرسوم ترین و بهترین روش از دیدگاه کاربران روش حلقه ای می باشد که با چرخاندن حلقه ای بر روی چارچوب سایه بان این امکان وجود خواهد داشت که زاویه سایبان را تغییر دهیم.

مواد چتر و سایبان

هدف اصلی استفاده از چتر و سایبان جلوگیری از تابش اشعه های مضر خورشید می باشد که این هدف بدون توجه به مواد مورد استفاده در ساخت سایبان ممکن نمی باشد. معمول ترین ماده مورد استفاده PVC ، پارچه و برزنت می باشد. چتر و سایبان ساخته شده از PVC، ۱۰۰ درصد اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند و در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده است. نوع برزنتی بسیار بادوام بوده و نور خورشید را به صورت موثر مسدود می کنند که در قابلیت ضد آب شدن را نیز دارد. نوع پارچه ای قابلیت مسدود کردن ۹۵-۹۰ درصد از اشعه ماوراء بنفش را دارد و در مناطق با باران اندک قابل استفاده است ولی به طور کامل ضد اب نیستند.

انواع چتر و سایبان

-پایه مرکزی:

چتر و سایبان با پایه مرکزی یکی از مرسوم ترین انواع می باشد که با تکیه بر یک پایه مرکزی نگه داشته می شود. تیرهای افقی نگه دارنده چتر و سایبان از طرفین پایه رو به بیرون قرار داده می شوند. توصیه می شود که پایه مرکزی این نوع از چتر و سایبان ها بر روی زمین سخت و صلب قرار داده شود.

-میله و شیب:

این نوع از سایبان بسیار شبیه به چتر و سایبان با پایه مرکزی می باشد، یک میله بین پایه و سقف سایبان قرار داده می شود که امکان چرخش و تغییر زاویه به چتر و سایبان را می دهد. این نوع چتر و سایبان بسیار مناسب جهت استفاده در فضاهای باز وسیع می باشد چرا که قابلیت مسدود کردن نور خورشید در هر جهتی را دارد.

-طره ای:

سایبان طره ای از طرفین چارچوب رو به بیرون آویزان می شود و بازوی منحنی شکل این نوع سایبان فقط در یک انتها مهار می شود. این نوع سایبان بر روی میز غذا خوری یا بر روی استخر در مجاورت حیاط خلوت مناسب می باشد چرا که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای دارد و سایه آن می تواند بر روی هر نقطه دلخواه گسترانیده شود.

-غرفه ای:

غرفه به سازه ای چهار گوش گفته می شود که در هر گوشه مهار شده است. این نوع سایبان برای فضاهای وسیع برای ایجاد سایه برای تمام اعضای خانواده مناسب می باشد. بیشتر سایبان های غرفه ای در ساحل ها و پارک ها به منظور ایجاد فضایی برای تفریح و صرف وعده غذایی ساخته می شود.

*برای دیدن انواع چتر و سایبان روی کلمه کلیک کنید*


[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان فضای باز شرکت کنزی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]